tel. | +420 465 324 552 |
+420 465 325 010 | |
obec@zichlinek.eu |
Pondělí a středa 8:00 - 11:00 13:00 - 16:00 |
Jednotné číslo | 112 |
Hasiči | 150 |
Lékařská pomoc | 155 |
Policie | 158 |
Elektřina | 840 850 860 |
Plyn | 1239 |
Voda | 840 111 118 |
Kabel. TV | 776 677 776 |
Silnice | 465 324 599 |
Od roku 2009 je na našem obecním úřadě zřízeno kontaktní místo CZECHPOINTu.
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT, je projektem, jehož cílem je zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. Dříve musel občan často navštívit několik úřadů k vyřízení jednoho problému. Czech POINT slouží jako asistované místo výkonu veřejné správy, umožňující komunikaci se státem prostřednictvím jednoho místa tak, aby „obíhala data ne občan“.
Cílem projektu Czech POINT je vytvořit garantovanou službu pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa, kde je možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů. Jde tedy o maximální využití údajů ve vlastnictví státu tak, aby byly minimalizovány požadavky na občany.
Projekt Czech POINT přináší značné ulehčení komunikace se státem. V některých situacích stačí dojít pouze na jeden úřad. V konečné fázi projektu by občan mohl své záležitosti vyřizovat i z domova prostřednictvím internetu.
V současnosti jsou nejčastěji využívány tyto služby:
Další službou, kterou občanům nabízí náš obecní úřad, je ověřování podpisů a listin. Rovněž není příliš známo, že k přihlášení k trvalému pobytu stačí jedna návštěva obecního úřadu, a to v místě, na které se občan nově přihlašuje.